Jak nie zwariować, nie zrezygnować i nie przedobrzyć prowadząc fanpage gabinetu kosmetycznego? Oto krótki poradnik.

1)      Postaraj się ułożyć sobie plan komunikacji na Facebooku, stwórz go z odpowiednim wyprzedzeniem. Już na miesiąc wcześniej zaplanuj listę wpisów jakimi chcesz podzielić się z fanami. Będzie łatwiej oraz sprawniej!

2)      Zdecyduj jakim językiem chcesz przemawiać do swoich odbiorców i konsekwentnie się go trzymaj. Masz być dla nich miłą koleżanką, to pisz bezpośrednio, jeśli wcielasz się w rolę specjalistycznego doradcy, zwracaj się do nich w sposób ekspercki.

3)      Bądź na bieżąco, obserwuj co dzieje się w sieci, orientuj się czym żyje branża kosmetyczna i podążaj za trendami. Niech na profilu pojawiają się stwierdzenia spontaniczne, które komentują magnetyzujące internautów tematy.

4)      Postuj rzadziej, ale lepiej! Kilka lat temu normalnym było umieszczanie po jednym wpisie dziennie, dziś radzi się ograniczyć ich liczbę do dwóch w tygodniu. Skup się na treści, nie ilości, więc postaraj się żeby informacje były bardzo ciekawe.

5)      Trzymaj się zasady 70-20-10, czyli 70 proc. treści ciekawych, 20 proc. treści dla Twoich fanów i 10 proc. materiałów promocyjnych gabinetu. To działa!

6)      Stale monitoruj konto, tu nie ma wolnych weekendów. Sprawdzaj komentarze fanów, szybko reaguj na te pochlebne, a jeszcze prędzej na krytyczne. 

7)      Zaangażuj fanów do działania, zadawaj pytania, nawiązuj kontakt, daj odbiorcom treści jakich potrzebują. Jak to zrobić? Publikuj wiadomości o świętach nietypowych, cytuj znanych przedstawicieli z branży, nakręć film z codziennego życia gabinetu albo po prostu stwórz konkurs.

Powodzenia!

źródło: Press 2014/10